‘No puc, tinc assaig!!!’, per Francisco Valor Llorens

Aquest article ha estat publicat també per la revista Línies i espais, publicada per l’Associació d’Amics de la Música de Callosa d’Ensarrià, d’edició anual on el seu primer exemplar fou publicat el 1994

Reportatge_Intercomarcal
Un moment de l’assaig

No fa molts anys que una empresa valenciana em va sorprendre comercialitzant samarretes per a músics amb aquesta frase que per a mi és essencial: No puc, tinc assaig¡¡¡
Essencial, perquè per al meu entendre, algo tan simple com el compromís adquirit d’assistir als assajos de la teua banda o associació musical quan eres músic d’aquesta s’ha perdut.
En una societat on l’oferta lúdica i formativa és exageradament gran, és molt complicat per a molts el disposar regularment de temps per als assajos, ¿o és que només es té temps per al que ens interessa?. En aquest cas, els directors tenim la missió d’enganxar als músics al treball diari de la banda, amb bons repertoris i assajos amens i divertits, sense oblidar el treball col·lectiu que és molt necessari, perquè, si de veritat som músics que gaudim de fer música, que ens està passant?.
En plena pandèmia de la Covid-19 ens queixàvem que no podíem reunir-nos per a assajar amb normalitat. Ara que ja es pot, sembla que ens hem acostumat a no eixir de casa o hem canviat els hàbits substituint els assajos amb altres entreteniments. Tornem a il·lusionar-nos amb els nostres concerts i actuacions, en els moments de desídia i desanim tirem mà als records d’aqueixos assajos on es gaudia igual o mes que el dia del concert, perquè, al cap i a la fi, aqueixa és nostra recompensa, i és una cosa que tenim la sort d’experimentar només nosaltres, els músics, la satisfacció del treball bén fet, treball col·lectiu amb els nostres companys que  emociona al públic que ens escolta, i sobretot tinguem en compte el que sempre dic, que quants mes siguem en l’assaig mes gaudirem del mateix i mes profit li traurem en poder treballar i aprofundir bé en les obres.  Però, no sols amb l’assistència ho tenim tot fet, el comportament en l’assaig i com s’aprofita el mateix també és molt important.
La puntualitat, arribar 15 minuts abans a l’assaig per a poder muntar i calfar i començar a l’hora indicada, la concentració, el respecte als companys que toquen quan tu no ho fas, l’escoltar i aplicar les explicacions del director i sobretot oblidar per una estona al principal enemic dels assajos, el mòbil.
A continuació 10 consells per a aprofitar bé l’assaig, segur que podríem afegir molts més, però, per al meu entendre, aquests 10 són els mes importants.

IMG-20201021-WA0007
Francisco Valor Llorens (Cocentaina, 1979)

Decàleg del bon assaig, per Francisco Valor Llorens:

1. Puntualitat, per a començar a l’hora i no molestar a l’aplegar tard.
2. Mòbil apagat i  fora de l’abast de les mans.
3. Les tertúlies entre músics si pot ser fora de l’horari de l’assaig, abans o després del mateix és ideal, no hem d’oblidar que el factor social de les nostres entitats musicals és essencial, però no en l’horari de treball.
4. Atenció i interés pel que s’està treballant en l’assaig, encara que tu no toques en eixe moment, segur que aprenem algo del que  s’explica a altres companys/es.
5. Si el director deté l’assaig parem de tocar immediatament i atenem, ja que si para  no ho fa per capritx, si no per a explicar algun concepte que no queda clar.
6. Mai tenim que corregir a un Company, al meu entendre és una falta de respecte a part que això és treball del director.

7. No preguntarem els dubtes al company/a de faristol, liu exposarem al director directament, així l’explicació que obtinguem pot servir-li també a un altre company/a que tinga el mateix dubte.
8. Al acabar d’assajar una obra canviem a la següent com més de pressa millor, sense perdre temps, és en aquest cas on mes temps de treball es malgasta i també es perd molt la concentració.
9. A l’assaig es va a gaudir de la música i a aprendre tocant nou repertori, o repassant el repertori ja treballat, no a patir. Si l’anar a l’assaig és un suplici alguna cosa falla o per part del director o per part del músic, s’ha de valorar i solucionar.
10. El més important, saber dir, No puc, tinc assaig¡¡¡

FRANCISCO VALOR LLORENS, Director Titular de:

Banda Primitiva Associació d’Amics de la Música de Callosa d’en Sarrià

Música Primitiva Apolo d’Alcoi.

Colla de Dolçainers i Tabaleters Mal Passet de Cocentaina.

Colla de Dolçainers iTabaleters La Degollà d’Alcoi.

 

 

 

 

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: